OSTRVO SIFNOS – ISKUSTVO KOJE SAMO KIKLADI MOGU DA PRUŽE

by Ivana
0 Komentar

Kikladi su uvek dobro rešenje za letnji predah. Ja ih volim jer su potpuno drugačiji od zelenila na koje smo mi navikli. I zbog nestvarne tamno plave boje mora koja se preliva u nekoliko različitih tonova.

Posle obilaska 2 ostrva na S, Serifosa i Sirosa, došlo je vreme i za još jedno ostvo koje se nalazi u blizini ’ Sifnos. Očekivanja, priznajem nisu bila prevelika, naročito posle nekoliko fotografija sa Interneta. Plažama se sigurno nećemo oduševiti, pomislila sam, ali ok, imaćemo šta da vidimo.

Sifnos – kako stići

Pošto Sifnos nema aerodrom, jedina opcija je dolazak brodom. Brodovi za Sifnos za sada polaze samo iz luke Pireus. U zavisnosti od toga koliko brzo želite da stignete, najviše ćete platiti za najbrži brod kojim na ostrvo Sifnos stižete za oko 2,5 sata. Ovi brodovi su manji i zatvoreni, što omogućava veću brzinu i cena najjeftinije karte u jednom pravcu je 50 eura. Ukoliko idete automobilom, dodatno ćete platiti još oko 60 eura po pravcu. Karte za jeftinije brodove su oko 35 eura, ali je trajanje puta duplo duže.

GRČKA BRODOM – ŠTA TREBA ZNATI

Ostrvo Sifnos – gde odsesti

Kada smo odlučili da posetimo Sifnos, pokušali smo da se raspitamo gde bi bilo najbolje da pronađemo smeštaj. Luka Kamares ima veliku plažu, kafiće, restorane i prodavnice, slično kao i Platis Gialos koji se nalazi oko 10 kilometara južnije. Osim ova dva mesta, koja se smatraju za najveća, postoje i manja mesta pored mora koja takođe imaju neki svoj šarm. Ukoliko vam blizina plaže nije važna i želite da ste u centru svih događaja, onda je Apolonia sigurno pun pogodak. Tu je i Kastro, nekadašnja prestonica Sifnosa, kao i Artemonas, prelepo aristokratsko mesto sa nepreglednim sokacima i prelepim kućama.

Naš izbor pao je na Platis Gialos i nismo pogrešili.

Možda vam se dopadne

Platis Gialos poznato letovalište na Sifnosu

Platis Gialos nalazi se na 10-ak kilometara od luke na Sifnosu i poznat je po jednoj od najlepših plaža na ostrvu. Ono što nam je bilo interesantno je da su apartmani, restorani, prodavnice sagrađeni bukvalno na plaži, pa vas ujutro od mora deli samo nekoliko koraka. Plaža je duga i peščana i sam pogled na nju vas mami na uživanje.

Ipak, nemojte misliti da je mesto preveliko. Taman je toliko da se lepo odmorite i imate u blizini sve što je potrebno. Zato je Platis Gialos na ostrvu Sifnos idealan za porodice, jer decu možete da pustite da bezbrižno trče po plaži, dok se vi sunčate ili ručate. Takođe, restorani i kafići su odlično dizajnirani, tako da privlače parove ili društva koja žele da budu viđena i lepo se provedu. Nedavno je i premijer Grčke g. Micotakis, sa poznatim glumcem Tomom Henksom na Siros došao samo kako bi uživao u večeri u jednom poznatom restoranu koji se nalazi baš u ovom mestu.

Naši apartmani Efrosini bili su na najboljem mogućem mestu, na 2 minuta hoda od malo življeg dela, tako da smo imali svoj mir, a opet u svakom trenutku mogli da odemo tamo gde je gužva. Šarmantni hotel imao je sve što smo hteli: doručak, ležaljke na plaži, kafu i lagan obrok ukoliko smo bili gladni.

Za večeru obavezno posetite restoran Nus – uživaćete u zalasku sunca dok pogled puca na more pred vama. Pri pripremanju hrane koriste proizvode sa svoje farme i tehnike koju su koristili stari sa Sifnosa, upakovane u novo ruho. Iako su porcije male, hrana je veoma ukusna. Probajte revitadu, jelo po kojoj je Sifnos poznat, jer je ovde prave po starom receptu njihovih baka.

Ako ste za grčku kuhinu, onda je restoran Kiklades prava stvar, sa ukusnim kuvanim jelima, a za one koji žele da budu viđeni, poznati restoran Omega 3 nudi ukusnu hranu baziranu na azijskoj kuhinji. Obavezno rezervištite jer ima samo nekoliko stolova i uvek je pun.

Za kafu ili piće, popularni su kafići Lost Bay i Notos gde ćete videti puno lepog i mladog sveta.

Na 15-ak minuta šetnje od Platis Gialos nalazi se mala uvala na kojoj je plaža Lazaros. Nekoliko apartmana imaju pogled na ovu malu plažu, koja je zbog lepog pogleda sa vrha restorana i bara na plaži poznata po održavanju proslava posle venčanja. Kada smo je posetili, videli smo ljude koji postavljaju rasvetu, gazda nam je rekao da se već 3 večeri za redom plaža uveče pretvara u restoran u kome mladenci izgovaraju sudbonosno „Da“.

OSTRVO SIROS – LETOVANJE U SRCU KIKLADA

Vathi – mesto gde se nalazi najluksuzniji hotel na Sifnosu

I dok smo prvi dan uživali u Platis Gialosu, drugog dana rešili smo da malo obiđemo ostrvo. Izbor je pao na mesto Vathi, koje se nalazi na nekoliko kilometara od Platis Gialosa. Putevi na Sifnosu su malo čudni, pa iako nam se na karti činilo da je na drugoj strani od koje nas je put vodio, meštani su nam rekli da nismo pogrešili. Naime, koliko smo uspeli da zaključimo, svi putevi vode ka mestru Appolonia, pa se odatle razdvajaju, tako da ćete za neka mesta malo da obilazite.

Vathi je mesto u kome se nalazi najskuplji hotel na ostrvu. Plaža je na momente uska, a onda se širi, ali je tog dana duvao jak vetar, tako da nismo baš mogli da uživamo. Iako ima puno mesta gde možete da stavite peškir, ležaljke se plaćaju do čak 20 eura po setu, tako da nemojte da vas iznenadi ovaj trošak. Iako ima jako lepih smeštajnih kapaciteta, restorani su uglavnom tradicionalni, a jedan ili dva kafića se nalaze pored plaže. Da li zbog vetra ili malo čudne plaže, mesto nam se nije preterano svidelo. Ipak, jeli smo veoma ukusnu kuvanu hranu u, kako kažu, najpoznatijem restoranu na ostrvu, To Tsikali. Restoran je na samom kraju velike plaže, blizu crkve, i po člancima koje smo čitali, kažu da niste bili na Sifnosu ako ne probate hranu u ovom restoranu. Ova tradicionalna grčka taverna nije izneverila i zaista bar ono što smo mi probali bilo je fantastično.

Na odlasku smo na parkingu videli i dva automobila srpskih registracija, pa ovom prilikom pozdravljam neznane zemljake koji su sredinom jula bili na Sifnosu.

MIKONOS – VODIČ ZA OBIČNE SMRTNIKE

Hrisopigi, Vliho, Faros – tri mala mesta na pešačkoj razdaljini na jugu ostrva Sifnos

Ova tri mesta nekako idu u paketu jer su jedna pored drugog. Prvo Hrisopigi  je poznato po crkvi koju obavezno treba posetiti. Izgrađena na samoj litici, pruža neverovatan pogled na obale Sirosa. Izdvojite bar pola sata da uživate u lepoti i tišini same crkve, ali i pogleda koji nudi. Pošto je ostrvo poznato po tome da ga posećuje dosta Francuza, jedno veće druđtvo uživalo je u kupanju sa litica pored crkve, tako da eto opcije da se rashladite u toplom danu na Kikladima.

Ulicom niže spuštate se do plaže. Plaža ima dva restorana, pripodan hlad, a ako ne „uhvatite“ hladovinu suncobran je obavezan.

Dok smo uživali na plaže, konstantno smo vidjali ljude da se penju na obližnje brdo, pa smo i mi želeli da učinimo isto. Pitali smo dokle vodi ta staza, a konobarica nam je objasnila da je veoma lepo uređena i da ćemo posle 15 min lagane šetnje stići do plaže Vliho. Sve preporuke. Naravno izbegavajte baš po najvećem suncu ili se opremite kapama i flašicom vode, ali sama šetnja po stenama gde se ispod vas čuje šum mora bila je prelepo iskustvo. Isto smo učinili i u povratku i nismo se pokajali.

Sama plaža Vliho ima jako mnogo prirodnog hlada, pa smo videli veća društva kako uživaju u prirodnom okruženju na stolicama, ležaljkama, lazy bagovima koje su sami doneli. Plaža je mala, pa je bilo gužve, a čini mi se i zaklonjena od vetra mnogo bolje nego prethodne, pa je i to bio razlog njene popularnosti.

Na samom kraju naše šetnje dolazimo do mesta Faros. Malo šarmantno ribarsko selo je upravo to: mala plaža, nekoliko čamaca, pripodna hladovina, mol. Voda je bila prilično hladna, ali posle šetnje po suncu je itekako prijala. Plaža ima 3 restorana, a baš u vreme kada smo mi nailazili bilo je vreme za ručak. Stolice i stolovi zauzeli su jedan deo plaže, pa se nije moglo ni napred ni nazad.

Nakon dana provedenog ovde, znali smo da nam sledi šetnja ka mestu od koga smo krenuli, pa smo rešili da, po preporuci otišli u riblji restoran To Limanaki gde gazda svakog jutra ide u ribolov i sprema riblje specijalitete u zavisnosti od onoga što je ulovio.

Apollonia – šarmantno mesto koje osvaja

Za večernju šetnju i noćni izlazak, mesto gde ćete sigurno otići je Apollonia. Šarmantno mesto na uzvišici, koje ne izlazi na more, tipično je za Kiklade. Sve je belo, uski sokačići puni barova, restorana, suvenirnica, prodavnica. Mesto ima je veliki parking, što nije baš česta slika na Kikladima, od koga staza vodi pravo ka centru mesta. Zbog Apillonije je Siros poznat kod mladje populacije i onih koji na odmoru žele i da se provedu, jer ima nekoliko poznatih barova, gde se zabara završava duboko u noć. One koji definitivno nećete promašiti su Kozi, Boci, Argos ali celom dužinom staze koja vodi starim gradom ima još nekoliko restorana i barova za koje se traži stolica više.

Siros je poznat po slatkišima, pa obavezno treba da probate kolač s medom melopita i keksiće sa bademima u nekoliko poslastičarnica u ovom mestu. Popularna su i mesta koja prodaju svoj pravljeni sladoled, a koja se nalaze na samom ulazu u pešačku zonu Apolonije.

OSTRVA KIKLADA KOJA SU MANJE POZNATA TURISTIMA

Artemonas – obavezno posetiti ako ste na Sifnosu

Da ne beše muža koji je želeo da, po preporuci dobrog prijatelja, obavezno poseti restoran Perivoli, ne bismo imali vremena da svratimo u Artemonas, jer nas iskreno nisu baš ubedili da treba. Tako bismo pogrešili! Jedno od najlepših otkriča ostrva je baš ovo mesto, NA samo 2 km od Apollonije, parkirali smo auto na ogromnom parkingu i krenuli u šetnju krivudavim uličicama, kojih toliko ima, da se čini da nema kraja. Prelepe aristokratske velike kuće, sa održavanim baštama, drveće čiji cvetovi mirišu i ulepšavaju bojama svaku stazu prosto su nas toliko oduševili, da smo odustali od daljih planova koje smo imali i odlučili da na nekoliko sati ostanemo ovde. Mesto je mirno, sa lepim restorančićima i kafićima. Nema automobila, pa zaista možete da uživate u celom krajoliku na najbolji mogući način. Ako vas put navede na ostrvo Sifnos, obavezno ga posetite.

Kastro – povratak u prošla vremena

Nekadašnja prestonica Sifnosa zaista je, kao što i samo ime kaže, jedan prelepi zamak. Pripremite se za mnogo penjanja i šetnje, ali posle nekoliko minuta videćete da zaista vredi. Kameni sokaci i utvrđenje podsetiće vas na neka prošla vremena, a uživanju u šetnji dodatno će doprineti prelepi pogled koji se pruža na obalu. Ovde se nalazi i najpoznatija znamenitos Sifnosa ’ crkva Sedam svedoka (Epta Martiron) izgradjena bukvalnio na jednoj steni. I mi smo tamo zatekli jedno venčanje, a meštani vole da kažu da se ljudi koji često nisu sa ovog ostrva odlučuju da se venčaju baš ovde, upravo zbog lepote ove crkve.

U Kastru se nalazi i jedan neobicni bar, koji osim fantastičnog pogleda i još leššeg zalaska sunca krije i zanimljivu priču. Zove se Kavos Sunrise, veliki je dva sa dva, a unutra su flaše od ruma kojima se spremaju samo dva koktela: Mojito i VDVDV. Muzika je iskuljučivo kubanska, kokteli najjeftiniji na Sirosu i šire, a atmosfera nezaboravna.

Heronisos – na samom kraju ostrva Sifnos

Na severnom delu ostrva nema puno toga da se vidi, ali smo ipak hteli da obiđemo malo mesto Heronisos, poslednje kada se krene ka najsevernijoj tački ostrva. Na putu nismo sfreli nikog, jer se čini da puno ljudi ne živi tamo, ali kako smo se približavali dočekao nas je jak vetar, pa se činilo kao da smo na kraju sveta. Skretanje ka Heronisosu nije obeleženo, postoji samo jedna tabla sa natpisom Plaža, pa smo pitali jedinog čoveka koga smo videli tokom nešto više od 20 km puta da li smo na dobrom mestu. Od samog sretanja sa glavnog puta Heronisos je jako blizu, a vetra na sreću nije bilo jer se nalazi u maloj uvali koja ga vešto čuva od udara.

Heronisos je malo ribarsko selo u pravom smislu te reči. Na malenoj plaži nalazi se nekoliko drveta koja prave prirpdan hlad, mali ribarski čamci odmaraju na jakom suncu, a s leve i desne strane nalaze se dve riblej taverne. Okolo je nekoliko kuća i mol, kome su se deca naročito radovala, konstantno skačući u vodu. U bliyini se nalazi jedan mini market i to je to. Za jedno tako malo mesto, turista je bilo mnogo više nego što smo očekivali. Ili je sama atmosfera potpuno drugačija od drugih mesta, ili su, kad su već došli, rešili da ostanu i provedu dan baš tu.

Voda je hladna, pa sam odlučila da ipak uživm u prijatnom vetriću na plaži i čitam knjigu. Muž je bio hrabriji, i iako je kaže bilo hladno, uživao je u kristalno čistoj vodi.

U ovom mestu postoji nekoliko apartmana, za one koji traže miran odmor.

KIMOLOS – OSTRVO KIKLADA ZA KOJE SE TRAŽI APARTMAN VIŠE

Kamares – luka na ostrvu Siros

Luka Kamares je prvo mesto koje ćete da vidite kada dođete na Sifnos. Poznato j po velikoj peščanoj plaži, koja ima za svakog po nešto: prirodnu hladovinu, barove na plaži sa ležaljkama i suncobranima i restorane za sve ukuse. Sam gradić ima veliki broj smeštajnih kapaciteta, veliki broj ih je blizu plaže, tako da se turisti često odlučuju da odmor na Sifnosu provedu baš na ovom mestu. Uveče, na šetalištu koje ide celom dužinom plaže i nastavlja se do mesta sa koga kreću brodovi, ima nekoliko prodavnica sa suvenirima, supermarketa, banaka, prodavica odeće i obuće. Dakle, mesto koje ima sve, idealno za porodice zbog blizine svih sadržaja, ali i one koji ne vole mnogo da istražuju i žele da sve imaju na jednom mestu. Obavezno posetite 7 seas, kafić sa bazenom, gde možete sigurno da provedete nekoliko sati, zbog prelepog pogleda. Ipak, najpopularnije je negde predveče, kada se većina odluči da popije piće s pogledom na prelei zalazak sunca, gde su nastale i ove prelepe fotografije.

Ono što smo još primetili je d ostrvo Sifnos ima mnogo crkava, čak 235! Videćete ih bukvalno na svakom mestu. Mnogi od njih su okarakterisani kao spomenici od istorijske važnosti.

ostrvo sifnos

Zaključak

Sve u svemu, proveli smo se mnogo bolje nego što smo očekivali. Ako ste u prilici obavezno posetite ovo ostrvo koje zaista nudi sve. Budite spremni na vetar, koji može da duva veoma jako, što otežava uživanje u kupanju ali i na plaži, jer pesak “leti” neverovatnom brzinom. Ponesite neki džemperić za uveče, za svaki slučaj.