PRONAŠLI SMO MESTO S NAJLEPŠIM POGLEDOM NA RODOSU

Šta ću na Rodosu, tamo sam već bila, pomislila sam dok sam gledala gde bismo mogli da provedemo takozvali grčki trimero. A onda sam, onako za svoju dušu, pogledala predloge za smeštaj, da vidim šta nudi Rodos, apartman ili nešto slično, čisto da potvrdim da sam sigurna da sam sve videla i da se ne pokajem. Onda sam videla ovu sliku gore i poželela da sam tamo!

Da krenemo iz početka. Umesto naših 10 noćenja ili 2 nedelje, Grci se obično odlučuju za takozvanu trimero varijantu odmora. Šta je trimero, pitate se? U nekom slobodnijem prevodu to znači da oni spoje vikend i još jedan dan i negde otputuju. I tako nekoliko puta tokom leta (naravno u zavisnosti od mogućnosti). Pošto smo se i mi, jelte, ovde razmazili i standardi o tome gde se kupamo su porasli, plaže oko Atine nam se i ne sviđaju baš mnogo, vreme je za pakovanje koferčeta. Pravi trenutak, dakle, da se poseti neko ostrvo.

LETOVANJE NA GRČKI NAČIN

Kreće se sa predlozima: ovde-bila, onde-bila, tamo-dugačko brodom, avion skup…Vreme leti, datum se približava. Inat proradi – ma ima da nađem nešto super, pa makar se ne zvala Ivana.

Muž naravno nema vremena da se time bakće, pa ostavlja meni da odlučim i samo mu kažem kad krećemo. Pogledam malo low cost kompanije, možda mi se posreći da nađem neku jeftinu kartu. Opcije: Krit-bila, Rodos-bila, Sanotini-bila, Mikonos-bila.

Drugi krug i sistem eliminacije – razmišljam šta hoćemo od ovog kratkog odmora. Hoćemo da se odmorimo, da uživamo u pogledu i da se ne guramo sa hiljadu ljudi na plaži. Santorni otpada – ima da se skuvamo, plaže onako.

Šta bi muža učinilo srećnim? Mikonos otpada – jedva sam ga i prvi put nagovorila. Krit – veliki. Ostade Rodos. Gde da idemo, a da nismo već bili?

KOLOS SA RODOSA – JEDNO OD 7 ANTIČKIH ČUDA

I tako krenem ja polako da istražujem – kucam Rodos apartman na nekoliko poznatih sajtova. Izbegavam poznata letovališta, tamo smo već bili, a i hoćemo da se odmorimo, to je cilj ovog našeg odlaska. Gledam neka meni nepoznata mesta, jer tu mora da se krije neki, što bi Englezi rekli, hidden gem. Nauživam se tako gledajući neke vile, cene naravno četvorocifrene, ali ok ko me sprečava da sanjarim.

Polako zaključujem da nema ništa zanimljivo i bacim se na socijale medije, da se odmorim od kalkulacija, slobodnih termina i uklapanja s prevozom. Prijatelj od prijateljevog prijatelja podeli neke slike s letovanja – san snova! Pogled za neverovati! (btw svašta sam interesantno saznala iz takvih postova). Kliknem na post, ko velim da vidim gde sve ljudi uživaju, kad ono Rodos, apartman je tamo.

To je to, rekoh, pa makar kampovali ispred. Molim tamo da nam nađu nešto slobodno, pišem da sam iz Srbije, kukumavčim kako nam se apartman svideo, pogled je nestvaran, hoćemo samo tu…Maltene da se taj koji čita raslače i smiluje. Koristim sve znane i neznane poštapalice na grčkom kad nedugo zatim stiže odgovor – na srpskom. Ljubazna devojka odgovori da imaju slobodan apartman i da nas čekaju.

Odmah odem da bukiram kartu na sajtu kompanije Volotea koja je ove godine „preuzela“ tih nekoliko linija u Grčkoj od Atine do ostrva or Ryanair-a (više o povoljnom prevozu avionom i Grčkoj i kako da dobijete najbolje cene kliknite OVDE). Cena super, uklopilo se sve, samo još da krenemo!

RODOS AVIONOM

Kada idete od Atine, Rodos avionom uopšte nije daleko. Taman što ste seli i avion je poleteo, čini vam se da čujete kapetana kako kaže posadi da sedne jer je vreme za sletanje. Kao i u svakoj niskobudžetnoj kompaniji, hrane na letu nema, ali ako želite imate opciju da kupite vodu, kafu, neki sendvič ili slatkiš. Čak su i za tih 50ak minuta stigli da prošetaju sa ponudom iz free shop-a, pa me je i sada fasciniralo koliko je kupaca na ovom kratkom letu zainteresovano za tu opciju.

Aerodrom na Rodosu je majušan, kapetan nešto čudno vozi jer kažu da je aerodrom malo nezgodno postavljen, ali ok, jednostavno ne gledam kroz prozor i to je to.

KAKO STIĆI DO MESTA STEGNA

Do mesta Stegna, u kome se nalazi naš apartman na Rodosu ide se kolima, pa smo iznajmili auto. Gde će, pobogu, Grk da se muči po ovim vrućinama. Kaže karta, razdaljina je oko 35 kilometara, čas ćemo mi to, samo da ukapiramo kuda 😊. I pored GRP-a, ja volim sve da pratim i na papirnoj karti, ali put stvarno nije bio komplikovan.

Od grada Rodosa postoji i autobus koji ide jednom dnevno baš do Stegne, cena karte je 4 eura u jednom pravcu, ali istini za volju nije baš najzgodine za uklapanje. Prvo bliže mesto Archangelos, koje ima više opcija (red vožnje) i oko 3 kilometra je udaljeno od Stegne.

SMEŠTAJ – RODOS APARTMAN ZA SVE PARE

Naš Rodos apartman nalazi se na jednom kao uzvišenju. Pogled vredi sve pare. Ima svoju privatnu plažu, a na nekoliko metara odatle je odličan restoran. Sve sam se ja raspitala. Muž srećan, jer poznato je kako Grk zamišlja odmor: red spavanja, pa red kupanja, pa red hrane. I tako u krug.

Apartman je prečist i zaista ima sve što je potrebno za super odmor. Što se mene tiče, mogli su samo terasu da mi iznajme, jer sam tu provodila najviše vremena. Ko o čemu, baba o uštipcima, a ja o pogledu – samo da sedite i gledate u to prostranstvo koje se nalazi ispred vas odmori i zaista napunite baterije. Pošto smo stigli predveče, mislim da je to buio najlepši zalazak sunca koji sam videla u Grčkoj.

rodos apartman letovanje grcka

Samo mesto na kome se nalazio ovaj apartman na Rodosu je ispunilo sva naša očekivanja. Privatan posed u kome nema buke, na plažu siđete kada god želite. Ležaljke se gostima apartmana ne naplaćaju, postoji mali bar sa diskretnom muzikom. Naručite kafu, otvorite knjigu, novine i možete bez problema ceo dan da provedete tu. Niko vas ne uznemirava, nema one sardina varijante da ima 1000 napakovanih ljudi, konstantno treba da se pomerate jer nekome smetate ili neko smeta vama. Imate prostora, ležaljke su do mora i to je bilo sve što smo želeli.

Pređete bukvalno 5 stepenika i 3 koraka i dolazite u predivan restoran Grande Blue.

U samom mestu Stegna postoji mini market, nekoliko kafića, rent-a-car, ukoliko vam je bilo šta potrebno.

Vlasnici apartmana kažu da je lokacija idealna za one koji traže odmor. Dolaze parovi i porodice jer je mirno, skoro na sredini između grada Rodosa i Lindosa, a i ostale znamenitosti mogu lako da se posete.

ARCHANGELOS – NAJTRADICIONALNIJE MESTO NA RODOSU

Drugog dana našeg mini odmora na Rodosu, rešili smo da posetimo mesto koje se nalazilo u blizini onog gde smo bili smešteni. Na jedno 3 kilometara od Stegne, nalazi se mestašce Archangelos. Meštani Rodosa vole da kažu da je to jedno od najtradicionalnijih mesta na ostrvu. Zašto? Šetajući uličicama osetićete miris hleba iz peći na drva, videćete bake na ulici koje pletu, vezu i održavaju tradiciju ručnih radova. Venčanje u crkvi se odvija po starim običajima, a meštani među sobom pričaju na lokalnom dijalektu. Upotpunite sve to sa prelepim trgom kojim dominira crka svetog Arhangela iz 1845 godine, živim sokačićima, kafićima i restorančicima, pa zatim kućama farbanim u belo sa dodatim šarenim elementima i onim fantastičnim keramičkim ćupovima i detaljima koje podsećaju na one u Lindosu i provešćete predivan dan i veče onako kako samo u Grčkoj možete. Čak da ne idete nigde drugde, za tri dana koliko smo mi ostali, neće vam biti dosadno.

Posetili smo i pećinu Koumellos, za koju meštani kažu da se proteže čak do mora, i kasno uveče vratili se na našu terasu s pogledom.

LINDOS RODOS

Pošto smo se kasno budili i shvatili da u sklopu smeštaja na Rodosu i apartmana koji smo izabrali imamo sve što nam je potrebno, i drugog dana nam se zaista nije nigde išlo. Na plaži smo se iskupali za sve pare, malo čitali, malo pijuckali kafu, a onda se predveče posvetili reketima. Na plaži nije bilo nikoga, pa smo je u drugoj polovini dana imali samo za sebe. Jedinstveni osećaj u toku pune sezone! Baš ono što smo želeli.

Uveče smo rešili da odemo do Lindosa. Taj čaroban gradić čini mi se ni pri ovoj, trećoj poseti Rodosu, nismo mogli da zaobiđemo. Iako ćete skoro na svakom ostrvu naći mestašće sa čarobnim ulicama i belim kućicama, mislim da Lindos ima neki poseban šarm. Veliki broj turista, naravno, ali to nam nije smetalo da prošetamo i uživamo u ovom mestu.

RODOS – OSTRVO VITEZOVA I BESKRAJNE LEPOTE

Kažu da je Lindos jedno od najfotografisanijih  mesta u Grčkoj. Ima tu kombinaciju lepe uvale, tvrđave koja leži na brdašcetu iznad mesta i plavog mora.

U gradiću nema automobila, ali ćete zato videti magarce, male prelepo dekorisane radnjice, restorane i kafiće na krovovima, sa prelepom pogledom.Isprepletane ulice, prelepe bašte okolnih kuća i arhitektura koja je miks nekoliko pravaca, nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.

Ukoliko dolazite bez kola, od Archangelosa voze autobusi do Lindosa svakog sata do ponoći, cena karte je 2,30 eura.

ŠTA JOŠ POSETITI NA RODOSU

Ako ste prvi put na Rodosu, iz Archangelosa lako možete posetiti mesta kao što su Faliraki, Kalithea, grad Rodos naravno i ako ste bez kola. Možete takođe obići i prelepe vodopade „7 izvora“ i nekoliko plaža, takođe autobusom (red vožnje možete pogedati na ovom linku).

rodos apartman letovanje grcka

VRATIĆEMO SE PONOVO

Poslednji dan smo se probudili malo ranije. Želeli smo da još malo upijemo divni pogled iz našeg apartmana i uživano u predivnom odmoru. Kratkom ali slatkom. Do polaska aviona, odlučili smo da posetimo tvrđavu u gradu Rodosu, nezaobilaznu stanicu u obilasku ovog prelepom ostrva. Ali o tome, nekom drugom prilikom.

Ukoliko idete na Rodos, apartman je pun pogodak. Ako vam se dopao ovaj smeštaj, posetite njihovu Facebook stranicu, imaju još po neki slobodni termin u avgustu i septembru, kada je letovanje najlepše 😊.

1 Comment

1. Odoh ja tamo svakako. Fala draga, na odlicnoj preporuci!