SVETI NEKTARIJE – MOJE PUTOVANJE NA EGINU

by Tijana
4 Komentari

sveti nektarijeSveti Nektarije, mitropolit pentapoljski rođen je 1. oktobra 1846. u Silivriji Trakijskoj kao Vasilije. Monaško ime dobio je Nektarije što znači “napitak besmrtnika”. Upokojio se 1920. godine u 11.30 uoči 9.novembra, a kanonizovan 1961. godine.

Novovekovni svetac, duhovni učitelj, čudotvorac čije mošti leče, tvorio je čuda još za vreme svog života, a danas svojim moštima uslišuje molitve vernika iz čitavog pravoslavnog sveta. Decenijama dolaze najteži bolesnici koji se mole za svoje zdravlje i čija iscelenja govore o Božijoj milosti. Manastir je velelepno mesto i velika svetinja koju svako doživljava na svoj način.

sveti nektarije

Zahvaljujući organizatoru putovanja Đorđu Damčeviću dva autobusa aprila 2017. godine iz Srbije došla su na Eginu. Ovde želim da podelim sa vama koji čitate svoj utisak o ovom velikom pravoslavnom Svecu i čudotvorcu.

Sveti Nektarije – kako je došao na Eginu

Postoji priča ili predanje da je Sveti Nektarije došao na Eginu da traži mesto za manastir i da su mu se javili Sveti Mina i Sveti Dionisije Zakintoski i pokazali mu mesto na kome je nekada davno bio manastir. Na tom mestu on je podigao današnji manastir.

Možda vam se dopadne

Manastirski kompleks sastoji se od manastira, kelije u kojoj se podvižavao Sveti Nektarije, kapele sa grobom Svetitelja, konaka i novog manastira posvećenog Svecu. Velika ružičasto krem crkva u vizantiskom stilu, sa dva velika zvonika, velikom polukružnom kupolom i četiri reda prozora koji su ukrašeni arkadama, zadivljuje arhitekturom sa 10 zvona, dok je srebrno zvono u tornju manastira Sv.Nektarija najveće zvono ikada napravljeno u Grčkoj. Teško je tri tone a visoko 1,75 m.

NEKTARIJE VITALIS – STOPAMA SVETOG NEKTARIJA

Kako kročite u manastirski komleks miris sveća, tamjana i mira meša se sa mirisom raznoraznog cveća:,lavande, bosiljka, limuna, ruzmarina, lijandera, majčine dušice… Sve mirise opojnim i lekovitim mirisima, kao da se nalazite u raju koje se spustilo na vekovno Grčko ostrvo. U manastiru svetog Nektarija nalazi se svetiteljeva glava i deo čudotvornih moštiju.

Sveti Nektarije – poseta manastiru

Penjemo se u tišini prelepom mirisnom cvetnom stazom koje je puna raznog cveća prema manastiru gde je na srebrnoj mitri Svetiteljova glava, a desno u malom srebrnom kivotu Svetiteljova desna ruka. Svi Molimo Sveca da pomogne nama i našima za koje se molimo. Pored je kapela u kojoj je mermerni grob u kome je bilo sahranjeno telo Svetitelja do vađenja njegovih mostiju. Tu sam se pomolila i zadržala.

sveti nektarije

Po pričama ljudi koje sam slušala pre puta, ako Svetitelj dozvoli možete čuti njegovo srce kako kuca, a ja sam ga čula. Neko čuje otkucaje srca, neko korake, neko lupanje stapom, eto ja sam čula srce. Osetila sam jaku povezanost sa Svecem, i to su osećanja koja rečima ne možete opisati.

Kelija Svetog Nektarija je autentična i sve je onako kako je bilo za života Svetitelja. Tu su njegove lične stvari koje je on za života upotrebljavao. Tu je velika ikona Presvete Bogorodice, koja je naslikana onako kako je Bogorodicu video Svetac. Pred njom stojim sa velikim poštovanjem i sa suzama u očima. Monahinja koja je stalno tu u sobi dozvoljava da se pomolimo nad krevetom i da na njega legnu teži bolesnici. Svi se mole u tišini. Ja sam se u njegovoj keliji isplakala, to je bio moj dozivljaj i moje osećanje u tom trenutku. Osetila sam jaku povezanost sa Svetiteljem u toj maloj skromnoj keliji.

OSTRVO EGINA – OAZA NA DOMAK ATINE

Odatle se spuštamo prelepom mirisnom cvetnom stazom prema novom velikom manastiru posvećenom Svetom Nektariju. Tu se u velikom srebrnom kivotu položene mošti Svetitelja posle vađenja iz groba. Svi se molimo u sebi, stojimo ispred divnih ikona i moštiju. Tu su razne ikone i ikona Svetitelja koja je ukrašena zlatnim i srebrnim pločicama koje Grci prinose Ikoni sa molbama za isceljenje. To su male pločice gde su prikazani delovi tela i muške ili zenske figure.

Svi koji smo došli u mislima smo sa našom molitvom, ja sa svojom i trudim se da me Sveti Nektarije čuje i da razume moju molitvu. Da je čuje i usliši, da zamoli Gospoda za mene. Oseća se u vazduhu oko nas da je on tu prisutan i da nas čuje. Osećate ljubav, mir i spokoj svuda u manastiru Sveti Nektarije, kod njegovih moštiju,ispred ikona, u njegovoj keliji,u manastirskom dvorištu i u celom prostoru manastira.Posle celog dana provedenog u manastiru odlazimo ka Srbiji.

Slava i hvala Bogorodici i Svetom Nektariju.

sveti nektarije

Ovaj prelepi doživljaj jednog svetog mesta ispisala nam je Ana Marija Bećirović, a ako vas je inspirisala na vaše grčke doživljaje – ispišite nam ih, jer mi jedva čekamo da ih pročitamo i objavimo.